Earth Hour Hellas

Η κλιματική αλλαγή μπορεί να περιοριστεί με αλλαγή τρόπου ζωής

Posted on: Μαρτίου 2, 2008

20-01-08

Μην τρώτε κρέας, οδηγείτε ποδήλατο και αφήστε πίσω σας την καταναλωτική μανία. Αυτοί είναι μερικοί τρόποι για να βοηθήσετε στην ανάσχεση του φαινομένου της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τον επικεφαλής της τιμηθείσας με βραβείο Νόμπελ Διακυβερνητικής Επιτροπής του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή.

Η έκθεση της IPCC, που δημοσιεύθηκε το περασμένο έτος, υπογραμμίζει «τη σημασία των αλλαγών στην καθημερινή ζωή», πράγμα που επανέλαβε σε συνέντευξη Τύπου, ο επικεφαλής της επιτροπής, Ρατζέντρα Πατσάουρι. Ο Ινδός οικονομολόγος, που τυχαίνει να είναι και χορτοφάγος, απηύθυνε έκκληση στους κατοίκους του κόσμου να περιορίσουν τις σαρκοβόρες τάσεις τους.

«Σας εκλιπαρώ, τρώτε λιγότερο κρέας, το κρέας είναι πολύ ενεργοβόρο αγαθό», είπε ο κ. Πατσάουρι. Μελέτες έδειξαν ότι η παραγωγή ενός κιλού κρέατος προκαλεί την εκπομπή 36,4 κιλών διοξειδίου του άνθρακα. Η εκτροφή και η μεταφορά του βόειου, χοιρινού ή αρνίσιου κρέατος, από τη μεριά τους, απαιτούν κι αυτές μεγάλα φορτία ενέργειας.

Ο κ. Πατσάουρι χαιρέτισε στο μεταξύ την πρωτοβουλία πολλών γαλλικών πόλεων να προσφέρουν δωρεάν κοινόχρηστα ποδήλατα στους κατοίκους τους. «Η χρήση ποδηλάτου, αντί του αυτοκινήτου, για τις αστικές μετακινήσεις μπορεί να κάνει τη διαφορά», είπε ο πρόεδρος της IPCC.

Η κάμψη της καταναλωτικής πλεονεξίας είναι ένας ακόμη τρόπος περιορισμού του φαινομένου της υπερθέρμανσης, σύμφωνα με τον κ. Πατσάουρι, που είπε: «Μην αγοράζετε αντικείμενα και προϊόντα που δεν χρειάζεστε, μόνο και μόνο επειδή είναι διαθέσιμα ή φθηνά. Οι καταναλωτές πρέπει να μάθουν να αγοράζουν μόνο ό,τι χρειάζονται».

Την αισιοδοξία του εξέφρασε, ωστόσο ο κ. Πατσάουρι, λέγοντας ότι η επερχόμενη αμερικανική προεδρία θα συνυπογράψει όποια νέα συμφωνία αντικαταστήσει εκείνη του Κιότο.

Πηγή: kathimerini.gr

6 Σχόλια to "Η κλιματική αλλαγή μπορεί να περιοριστεί με αλλαγή τρόπου ζωής"

πΠολύ καλό και δίκαιο, αυτή θα είναι η αιτία της καταστροφής μας τελικά, η πλεονεξία μας, κι η ταύτιση του ευ-ζην με την εγωιστική απόλαυση!
Μπράβο για την ανάδειξη του θέματος!

Ευχαριστούμε! Τα θέματα είναι πολλά και μας αγγίζουν όλους, εφόσον απολαμβάνουμε τις ανέσεις του δυτικού πολιτισμού.
Αυτό που αναφέρεις ως ευ-ζην είναι μία πλασματική κατάσταση ύπαρξης, έχουμε τόσο πολύ απομακρυνθεί από τη Φύση πλεόν, που καταστρέφουμε τον ίδιο μας τον εαυτό και πιστεύουμε ότι περνάμε καλά.
Το πρόβλημα της υπερθέρμανσης είναι παγκόσμιο και αφορά στην ηθική του καθένα μας να συντελέσουμε δραστικά στη λύση του και όχι μόνο στην δημιουργία του.
Ένα είναι σίγουρο πάντως. Οι λύσεις θα δοθούν μέσα από συλλογική ευαισθητοποίηση και δράση. Δηλαδή, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που δημιουργήσαμε το πρόβλημα αλλά αυτή τη φορά εστιάζοντας στο δάσος αντί για το δέντρο…

xairomai pou i katanalwsi kreatos mpainei sto proskinio se oti afora tin iper8ermansi.
Gia na stamatisoun oi xortofagoi na legontai apla aprosarmostoi h’ ypereves8itoi kai na ginoun apla evais8itopoihmenoi, oxi mono gia ta zwa alla kai gia ton planiti sto sinolo tou.
O sevasmos se ka8e ti zwntano, to sinan8rwpo, ta zwa, alla kai th gh einai to kiriarxo 8ema pleon, 8ema i8iko.
As prospa8oun ka8imerina na mas peisoun gia to anti8eto, an8rwpos=agapi, kai i agapi einai i moni lisi.

Αφορισμοί ή τι πρέπει ν’ αποφεύγουμε για να γίνει η ζωή μας καλύτερη:

* Να ζούμε με την ελπίδα ότι θα γίνουν όλα καλύτερα χωρίς εμάς, από μόνα τους.

* Το εύκολο κέρδος και την άνεση.

* Τη σπατάλη που κάνουμε για να πείσουμε τους εαυτούς μας και τους άλλους ότι Είμαστε άμα Έχουμε, αλλά και για να διώξουμε από πάνω μας το φόβο του θανάτου για λίγες μέρες…

* Τη λογική όταν δεν έχει εναρμονιστεί με το συναίσθημα.

* Να μετακινούμαστε στην πόλη με αυτοκίνητα.

* Να επενδύουμε στην κατασκευή νέων εργοστασίων της ΔΕΗ για ν’ αποφύγουμε τάχα το Μπλακ Άουτ.

* Το μύθο ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν φτάνουν για να παράγουμε την ενέργεια που χρειαζόμαστε.

* Να νομίζουμε ότι ο άνθρωπος δίπλα μας είναι απλά σαν μια μηχανή, (με όργανα, συκώτι, καρδιά, πνεύμονες, νου) και τίποτε άλλο και ότι η συμπεριφορά του διαμορφώνεται έτσι ή αλλιώς λόγο των γονιδίων.

* Να θέλουμε να περάσουμε τη γραμμή μας και τις θέσεις μας, όταν δεν είναι δικές μας.

* Τα διανοητικά παιχνίδια της ψευτοπολιτικής εξουσίας (διαχείρισης).

* Να ψωνίζουμε από το «σούπερ μάρκετ», σούπερ μαλακίες

* Να στοιβαζόμαστε στις πόλεις.

* Να γίνουμε πλούσιοι.

* Να μιλάνε όλοι για μας.

* Να θέλουμε να πάμε όλοι με όλους.

* Να νομίζουμε ότι η ομορφιά είναι 18 ετών.

* Να βλέπουμε τηλεόραση, πάνω από μία ώρα, όταν ο καιρός είναι καλός.

* Να ζούμε με τη γυναίκα – άντρα μας κάθε στιγμή σα δίδυμα.

* Να τρώμε σαν αγρότες.

* Να πίνουμε 5 καφέδες…

* Να μιλάμε συνεχώς.

* Να το παίζουμε χαρούμενοι.

* Τους «δασκάλους» της νέας εποχής και της αρπαχτής.

* Να είμαστε στο ίντερνετ πάνω από μια μέρα…

* Να καπνίζουμε σα φουγάρα..

* Να μετακινούμαστε με αεροπλάνα.

* Να χρησιμοποιούμε αντικείμενα μιας χρήσης.

* Να δίνουμε χρήματα στη Unicef για να βοηθήσει τα παιδιά της Αφρικής, όταν εμείς κοιμόμαστε με ρόλεξ…

* Να ζούμε σε πολυκατοικίες.

* Να μιλάμε στο τηλέφωνο και στο κινητό με το γείτονα.

* Να τρώμε κρέας κάθε μέρα, σαν να είναι Πάσχα.

* Να θάβουμε για πλάκα τους άλλους.

* Το γρήγορο φαγητό.

* Τους γιατρούς και τα φαρμάκια τους.

* Τις υποσχέσεις των διαφημίσεων και των «φίλων».

* Να πηγαίνουμε διακοπές τον Ιούλιο.

* Να αστικοποιούμε την επαρχία.

* Να μας «αντιπροσωπεύουν» κάποιοι άλλοι.

* Να πηγαίνουμε σε φεστιβάλ – παράτες βιτρίνας (χωρίς κανένα βαθύτερο νόημα) των Δήμων και των άλλων «πολιτιστικών» φορέων (εταιρειών), που θέλουν να μετατρέψουν την τέχνη σε εμπόρευμα και ψυχαγωγία μιας χρήσης.

* Να ακούμε μουσική στην τουαλέτα.

* Να ξυπνάμε αργά το πρωί.

* Να μας επισκευάζουν τα πάντα οι άλλοι.

* Να νομίζουμε ότι κάνουμε κάτι πολιτικό όταν ψηφίζουμε κόμματα μία φορά στα 3 χρόνια!

* Τα μεγάλα καλογυαλισμένα φρούτα, λαχανικά και ειδικά όταν είναι εκτός εποχής.

ΠΟΣΟ ΥΓΙΕΙΝΑ ΖΟΥΜΕ;;

Οδηγός υγιεινής συμπεριφοράς ή τι να κάνουμε για να χαιρόμαστε τη ζωή μας

Αντίληψη και έκφραση συναισθημάτων:

• Όταν δεν συμφωνώ με κάτι, το εκφράζω ανοιχτά.
• Τις περισσότερες φορές συνειδητοποιώ ό,τι αισθάνομαι.
• Νιώθω άνετα, όταν λέω σε κάποιον τι μου συμβαίνει.
• Υπάρχουν στιγμές που είμαι πολύ χαρούμενος – η, ευτυχισμένος – η, όπως πάλι άλλες που είμαι φοβισμένος – η, λυπημένος – η, ή θυμωμένος – η. Δεν πειράζει έτσι είναι η ζωή.
• Μπορώ να εκφράσω καλά το τι μου συμβαίνει.
• Χαίρομαι όταν οι άλλοι με προσέχουν, όταν με αναγνωρίζουν, όταν με επαινούν.
• Όταν είμαι λυπημένος – η, επιτρέπω στον εαυτό μου να κλάψει.
• Όταν είναι στεναχωρημένος ένας άλλος, το παίρνω αμέσως είδηση.
• Μπορώ να υποστηρίξω τις πεποιθήσεις μου και τα ενδιαφέροντά μου και μπρος σε ανθρώπους που είναι σίγουροι για τον εαυτό τους.
• Μπορώ να απολαμβάνω το σεξ και τις στενές διαπροσωπικές επαφές.
• Όταν χρειάζομαι βοήθεια ψάχνω να την βρω σε φίλους και ειδικούς.
• Για μένα έχουν τα συναισθήματα μεγάλη αξία, έστω κι αν με εμποδίζουν μερικές φορές να δω τα θέματα ξεκάθαρα.
• Όταν θυμώνω ή εξοργίζομαι δεν πιέζω τον εαυτό μου, αλλά εκδηλώνομαι.
• Δεν αποφεύγω τις συγκρούσεις για χατίρι της ηρεμίας.

Δημιουργικότητα και ικανότητα για εξωτερίκευση:

• Χαίρομαι να εκφράζομαι μέσω της τέχνης, (του χορού, της μουσικής, του θεάτρου).
• Χαίρομαι κάθε μέρα να παίρνω λίγη ώρα χωρίς πρόγραμμα.
• Έχω συχνά ιδέες και σκέψεις εντελώς δικές μου, χωρίς να τις έχω δει ή ακούσει από άλλους.
• Μερικές φορές διασκεδάζω συζητώντας με άλλους μια πρωτότυπη σκέψη μου.
• Ενδιαφέρομαι για τα όνειρά μου και τι σημαίνουν.
• Χαλάρωση και ύπνος:
• Σπάνια νιώθω κούραση και υπερένταση (εκτός από τις φορές που δουλεύω σκληρά).
• Αποκοιμιέμαι εύκολα το βράδυ.
• Χορταίνω τον ύπνο μου.
• Όταν ξυπνήσω ή με ξυπνούν δεν δυσκολεύομαι συνήθως να ξανακοιμηθώ.
• Υπάρχουν ώρες που θέλω πολύ ευχαρίστως να μείνω μόνος. Εάν δεν έχω την δυνατότητα να λύσω αμέσως ένα πρόβλημα μπορώ να το παραμερίσω για λίγο.
• Τουλάχιστον ένα τέταρτο τη μέρα κάνω ενδοσκόπηση.
• Χωρίς να νιώθω «ενοχές» περνώ λίγη ώρα της ημέρας μη κάνοντας τίποτα.

Ενεργοποίηση του σώματος:

• Ανεβαίνω συχνά τις σκάλες χωρίς να χρησιμοποιώ το ασανσέρ.
• Η καθημερινή μου απασχόληση δίνει ευκαιρίες να κινούμαι (παίζω και περιποιούμαι μικρά παιδιά, κάνω δουλειές του σπιτιού, του κήπου, περπατώ πολύ με τα πόδια)
• Η καθημερινή μου απασχόληση περικλείνει πολύ βαριές δουλειές (σηκώνω ή μεταφέρω βαριά αντικείμενα, δουλειά, χωράφι κλπ).
• Πάω κάθε μέρα τουλάχιστον 2 χιλ. με τα πόδια.
• Τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα τρέχω 1 χιλ. (ή κάνω περίπατο στον καθαρό αέρα).
• Τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα κάνω ασκήσεις χαλάρωσης.
• Πάω μία ή δύο φορές τον μήνα εκδρομή.

Φροντίδα του σώματος:

• Πλένω τα δόντια μου καθημερινά (2 φορές).
• Δεν καπνίζω ή καπνίζω περίπου ένα πακέτο την εβδομάδα.
• Φροντίζω όσο μπορώ ν’ αποφεύγω περιοχές με μολυσμένη ατμόσφαιρα, εξατμίσεις, υπερβολικό θόρυβο.
• Παίρνω διάφορα σωματικά προβλήματα στα σοβαρά και ζητώ ιατρική συμβουλή.
• Παίρνω σπάνια φάρμακα ή ναρκωτικά.
• Μου αρέσει να βρίσκομαι κοντά σε άλλους και να με χαϊδεύουν.
• Ευχαριστιέμαι να χαϊδεύω άλλους όταν νιώθω αυτή την ανάγκη.

Διατροφή:

• Τρώω καθημερινά αρκετές θρεπτικές τροφές πλούσιες σε βιταμίνες όχι μαγειρεμένες (φρούτα, λαχανικά κλπ).
• Δεν πίνω πολύ (1/2 λίτρου μπύρας, 1/4 λίτρου κρασί).
• Δεν τρώω πολύ ζάχαρη και γλυκά.
• Προτιμώ τροφές χωρίς συντηρητικά και προσέχω τις σχετικές ενδείξεις.
• Πίνω λιγότερο από τρεις καφέδες, ή τρία φλιτζάνια τσάι.
• Η όρεξή μου είναι καλή (ούτε μεγάλη ούτε λίγη).
• Έχω φυσιολογικό βάρος.
• Τρώω αργά και με ηρεμία το φαγητό μου.

Παραγωγικότητα και δουλειά:

• Έχω μια οικονομική σιγουριά.
• Η δουλειά μου μου αρέσει.
• Σπάνια έχω την εντύπωση ότι με αξιολογούν όχι αντικειμενικά ή με ελέγχουν.
• Μου αρέσει η δουλειά με τους συναδέλφους μου.
• Η δουλειά μου είναι σ’ ευχάριστο περιβάλλον.
• Η δουλειά μου δεν είναι επιβλαβής για την υγεία μου (δηλητηριώδη αέρια, ακτινοβολία, σκόνη, ακραίες θερμοκρασίες, μεγάλος κίνδυνος ατυχημάτων).
• Σπάνια έχω την εντύπωση ότι με πιέζει ο χρόνος και πρέπει να βιαστώ.
• Σπάνια νιώθω ότι δουλεύω παραπάνω από τις δυνάμεις μου.
• Σπάνια νιώθω ότι δουλεύω λίγο.
• Εάν έχω προβλήματα με τους προϊσταμένους ή τους συναδέλφους μου βρίσκουμε συνήθως λύσεις.
• Μπορώ να διαμορφώσω ως ένα σημείο τη δουλειά μου, όπως εγώ θέλω.
• Κάνω αρκετά διαλείμματα στη δουλειά μου.
• Αισθάνομαι πως η δουλειά μου έχει ένα νόημα και μου δίνει ικανοποίηση.

Κατοικία:

• Είμαι ικανοποιημένος με την κατοικία μου.
• Νοιώθω άνετα στο σπίτι μου («με τραβάει»).
• Έχω αρκετές επαφές με συγκατοίκους και γείτονες.
• Αγαπώ το δρόμο και τη συνοικία που κατοικώ.
• Οι δυνατότητες του σπιτιού μου (μέγεθος, πράσινο, καθαρός αέρας, μαγαζιά κοντά κλπ) είναι ότι χρειάζομαι.

Συνειδητή αντίληψη του περιβάλλοντος:

• Προσπαθώ να μην καταναλίσκω ενέργεια (και στο σπίτι και στη δουλειά).
• Χρησιμοποιώ μη τοξικά απορρυπαντικά.
• Χρησιμοποιώ και τα δημόσια μέσα συγκοινωνίας.
• Φροντίζω να χρησιμοποιηθεί σωστά ή να δίνω γι’ ανακύκλωση, το παλιό χαρτί, τα παλιά ρούχα, τα μπουκάλια, τ’ αλουμινένια κουτάκια αναψυκτικών.

Ενδιαφέρον για τα κοινά:

• Ενημερώνομαι για τοπικά, εθνικά και διεθνή γεγονότα και θέματα.
• Ενδιαφέρομαι για τη λύση κοινωνικών προβλημάτων και υποστηρίζω σκοπούς, πρόσωπα, ομάδες κλπ.
• Εάν είναι δυνατόν αφιερώνω χρόνο και χρήμα για σκοπούς που βλέπω ότι είναι σημαντικοί για μένα.
• Όταν οδηγώ δίνω ιδιαίτερη προσοχή στους πεζούς και τους άλλους οδηγούς.
• Είμαι μέλος μιας ή πολλών ομάδων (ενώσεις, συλλόγους, πολιτικές οργανώσεις κλπ).
• Μαζί με τους συναδέλφους προασπίζομαι τα δικαιώματά μας στη δουλειά.

Αντίληψη για τη ζωή και ικανοποίηση από τη ζωή:

• Η ύπαρξή μου έχει νόημα.
• Η καθημερινή ζωή μου μου δίνει συχνά χαρά και ικανοποίηση.
• Θέλω να γίνω τουλάχιστον 75 ετών.
• Εάν σκέφτομαι το θάνατο, νιώθω προετοιμασμένος – η – και χωρίς άγχος.
• Εάν πέθαινα σήμερα, είχε η ζωή μου ως τώρα μια αξία.
• Και οι δύσκολες μέρες της ζωής μου έχουν για μένα κι αυτές το δικό τους νόημα.
• Ο τρόπος που αντιμετωπίζω τους συνανθρώπους μου, τον κόσμο όλο και την ύπαρξή μου, μου δίνει θάρρος.
• Παρ’ όλο που υπάρχουν δύσκολες καταστάσεις στη ζωή χαίρομαι που ζω.
• Οι αλλαγές στη ζωή μου δεν μου προκαλούν άγχος.

[…] το κρέας για να σώσετε τον πλανήτη! Μια και η επανάληψη είναι μήτηρ της μαθήσεως, αντιγράφουμε από ΤΑ ΝΕΑ online το παρακάτω άρθρο (αν […]

Σχολιάστε

ΣΩΣΤΕ ΤΗ ΓΑΥΔΟ – ΣΩΣΤΕ ΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

Υπογράψτε την έκκληση στον Επίτροπο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στη Yoga Γέλιου

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ 2009 ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ!

Επικοινωνία

Στείλτε μας μήνυμα στο earthhourhellas παπάκι gmail τελεία com

29.03.08 Φωτογραφιες ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ

Earth Hour 2008 Aegina Greece

Περισσότερες φωτογραφίες

Copyright

Creative Commons License
Το υλικό σε αυτό το ιστολόγιο υπόκειται στην εξής άδεια χρήσης: Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Greece License.

Αρχείο

Μαρτίου 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ.   Απρ. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

ημερα της πανγαιας

Στατιστικά

Powered by:::

